söndag 24 januari 2010

Kinnekulle


Här är sluttampen på dagens resa. Bakom oss har vi slalombacken som intogs med diverse Freestyle...

Vilken underbar dag! Bevakning på Kinnekulle. Vi var Fredrik, lille Oskar, Tuija, Ingegerd, Mats, Anders & (jag)Maria. Vi startade med klättring uppför slalombacken. (puh).
Väl uppe var det en bit fram till vår patrullstig och vägen dit var kantad med var full med snö, nervräkta träd men fullkomligt urvackert! (Var det någon som han att njuta mellan andetagen?:)

Alla hundar gick igenom patrullstigen, hundar som kommit olika långt i denna typ av aktivitet:) Jag tror att vissa mattar var mer vältränade än andra också...:) Skogen var ju inte helt lättillgänglig för varken figuranter eller hundar. Tuija hjälpte till vid alla hundar. Tack!! Sen vart det grillad korv och kaffe:)

Efter bevakningen och korvgrillning var det dags att börja tar sig till bilarna innan mörkret föll. Vi skulle ta en lättare väg ner utan denna backen men tyvärr så var inte denna stigen gångbar så vi vände tillbaka och åkte med arslet ner i backen istället (några av oss) och hundarna blev helt tokiga!

Jo visst Tuija, detta är en bra början för beach 2010, och cigaretterna får vi nog ta en funderare över:)

Tack alla för en härlig dag. Jag är i alla fall mörare än mörast, men riktigt nöjd!

(bilderna har Tuija tagit) Alla bilder finns på www.qwerro.se/Nira - under nyheter

Etapp 1. Väl uppe för slalombacken. Vi valde inte liften.


Sen var det puls i snön.


Grillen startas och det blir korv ala Suomi:) (-utan bröd)


Rocko fann husse

Winter tar fart in i skogen

Qwerro fann Oskar

Eddie markerar något i skogen

Lilla Umza fann husse


4 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Det var inte CAIRO utan ROCKO!

    Tack för en härlig dag
    Kram Tuija

    SvaraRadera
  2. Era lyckostar! Jag vill oxå! Men tar med mig Niklas så han kan bära mig på ryggen...Kram

    SvaraRadera
  3. Oj Oj vilken strapats... De va tur jag inte tog med ilta på det... Stacckarn hade frusit ihjäl =P
    Dock e det ju så roligt... Vi hade påtok för mkt att göra :S Nästa gång får paddan följa med på bevakningen hon tycker det e sååå skoj ;)

    SvaraRadera