fredag 15 januari 2010

45 DAGAR KVAR (sön 17 jan) ... och RIDHUSET IDAG!

Har jag räknat rätt så blir vi närmare 30 personer idag. Det är inte dåligt att vi kan vara så många på träningarna. Det här bara växer och växer...!

Nu är det dags att börja "slipa" smådetaljer på lydnaden hos vissa av oss. Jag tycker att vissa köra även ringträning och kanske börja där för att lugna ner hundarna lite mer! Tänk efter alla nu, vad ni ska träna för nåt med era hundar, så vi ska få så effektiv lydnad som möjligt.

Vi kommer att få några nya till oss idag, som vill träna lydnad med oss och det är ju bara roligt att kunna blir fler på lydnaden. Vi får se om det kommer några ponny också, fast då tycker jag att dom ska få visa lite "lydnad och inkallning" med dom också (skratt)...det hade väl ändå varit skoj eller?

Som ni såg, så är det endast 45 dagar kvar tills Kenneth kommer och det är extra viktigt nu att ni alla kontrollerar eran kondition lika mycket som hundarnas kondition. Skade risken minskar enormt om man är väl musklad och förberedd för denna helgen.

Om vi är nästan hela gruppen där idag, så vill vi ha ett litet möte vid slutet!

Ha det så skönt så ses vi idag i Axvall och Hanaskedes ridhus igen kl 11.00!

Ha det så gott
...fikat tar jag med

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Är det någon som tar med sig tjejen från Skara? Har det ordnat sig? Maria

    SvaraRadera
  2. Jag har inte hört nåt. Ni kan kolla upp det med henne...
    Kram Tuija

    SvaraRadera
  3. MARIA!
    Ta med pinnarna, vi kanske kan köra lite ringträning samtidigt när dom andra kör lydnad...
    Kram Tuija

    SvaraRadera