lördag 2 januari 2010

Fast mark...!!! 17 förare och 24 hundar idag!















Ni är ju helt otroliga hela högen... det spelar ingen roll att det är hur kallt som helst, ni kommer och kommer och kommer! Gud, vad kul!!!!!
Hade man inte haft allas namnteckning, så hade man inte haft något koll på antalet över huvudtaget. Att träffas så här och träna är ju bara så kul. Många olika raser är ju med, som gör att schäfrarna kan inte kallas längre som rasister. Jätte kul. Lydnad, ringträning, lydnad och Bh-lydnad, allt på samma gång.

Inne i ridhuset var ju rätt så kallt men vi kan ju hålla värmen uppe så det gör inget att det är tio minus ute, men vad varmt det var utanför ridhuset mot väggen, när solen var framme, man fick nästan vårkänslor....! Och denna vackra naturen får man ju inte glömma av att nämna.

När vi väl hade tränat klart, så åkte vi till Maria och Anders, där vi blev bjudna jätte god mat och kaffe. Vilka människor i denna Ipo-gruppen.

Imorgon är det första bevakningsträning på gamla sättet och korvgrillning!

Tack alla för en jätte trevlig dag i Axvalla!
Och tack Maria och Anders för jätte god mat!!!

Tuija och Ann-Cathrine

10 kommentarer:

  1. Tackar och bugar för god mat Anders och Maria! Och för allas sällskap! Härligt!

    SvaraRadera
  2. Tack för den goda maten och trevligt sällskap!!!

    Annette

    SvaraRadera
  3. Vi tackar... vi bugar! Visst har vi det bra. Imorgon blir det korvgrillning och "fläskröra" i skogen!!!!!!!!!!!!! Hahaaaaaaaaaa

    SvaraRadera
  4. Kul med denna uppslutning! Vi ses i morgon! Kan någon ta med Ketchup? Jag hade ingen....bara senap:)
    Maria

    SvaraRadera
  5. Jag tar med det...
    Kram Tuija,

    vi ska väl efter hem till mig och dricka kaffe eller?

    SvaraRadera
  6. Försöker skriva i dag igen, mitt inlägg i går gick upp i rök...Kanske inte så konstigt så nära inpå nyårsafton när saker tenderar att gå upp i rök. Tackar för det fina bildspelet och trevlig träning i går! Härligt gäng..
    I dag kan vi inte, måste åka iväg och hjälpa till med Kriga en sväng. Men vi ses kanske framåt nästa helg.
    Kram Trine o Bertil

    SvaraRadera
  7. Vad kul att ni kan åka till henne och hjälpa till. Ps kan du koll hennes hals...?
    Nästa vecka är vi inte många som kan träna, det var visst både My Dog och utställning i Ronneby...
    Vi får höras i veckan.
    Kram Tuija

    SvaraRadera
  8. Hej Tyvärr kom ju inte vi idag... Fick mkt nyttig hjälp med kriga... Och jag hoppas ni alla i gruppen har lust att agera figuranter till mig så ska jag få bukt med "monstret"!!!! För jag kännde verkligen fram steg idag...! Kriga ska dock ligga lite lågt då jag e Nästan hundra att hon fått halsfluss...

    Många kramar Frida

    SvaraRadera
  9. Vad kul att du fick hjälp! Det vet du att vi alla hjälper dig i gruppen, det är bara att säga till...
    Kram Tuija

    SvaraRadera
  10. När hon tillfrisknat kan vi ju ta en stund varje gång vid träning för "extra hjälp". Jag tror det är en kanontjej bara hon kommer in på rätt spår:) Vi är nog fler som skall kolla halsarna....på hundarna då:)

    SvaraRadera