söndag 13 december 2009

Tre stolta tuppar...(skratt)

Så har denna här veckan tagit slut också. Vad fort tiden går. Och vad glad man kan blir. Att få ser hur människorna blir gladare och gladare efter varje vecka som går, gör en bara så himla glad. Igår spår arbetet och idag lydnaden. Jag måste erkänna att det var nog killarnas dag idag. Niklas, Fredrik och Fredrik fick jobba lite extra idag och kan du tänka dig att dom lyckades så otroligt bra och solen lyste över dom. Dom riktigt myste och njöt över sig själva och det ska dom. Det var värst vilken kontakt dom fick med sina hundar.

Idag var vi tiotal ute med våra hundarna och körde lydnad. BH-prov träning, ronderingar och valp träning, kontaktövningar samt jag körde hela IPO-lydnaden genom med Nira, och med mycket gott resultat. Bertil hade ont i ryggen så han fick tar hand om kaffeservice idag, Trine körde med valparna, Frida var i Stockholm med Kriga och fick andra pris (grattis), Bubblis körde spår med Cairo, Camilla körde hela apell lydnaden genom med Ciara, Fredrik B med Eddie, Fredrik med Nitro, Niklas med Uno körde individuella övningar samt BH-prov träning, Anders med Umsa körde kontaktövningar, Maria och Winter lydnad, Peter med Cero kontakövningar samt lydnad och till sist Simon med Dhiva, men Christian bara låtade sig vid sidan av planen med Exit, alltså en kanoon dag igen!

Jag har varit lite taskig mot pojkarna idag med sina hanhundar...jag hade en höglöpande tik först på plan och jag kan lova att två horn växte i pannan på mig när jag talade för dom att det blir en liten störning för hanhundarna (skratt)idag. Men det gick ju bra fast man såg i deras ansiksutryck att SUCK...!

Efter eran önskemål så har jag fixat en bevakningsträning till er med våran Kompanichef! Kul eller? Tänk om alla 18 ekipage ska vara med, hur kul vi ska få denna dagen. En annorlunda dag samt att få chansen att prova på nåt nytt för Er! En härlig dag i skogen och grilla.

Bilder från veckans träningarna ser ni här http://www.qwerro.se/Nira/traning/ipotraning50

Nu får ni har det så bra än så länge och lilla Rudolfs plinkande näsa ska jag köpa från Jula för framtiden och det vet ni varför....! Samt en kilt!

Ha det så gott så ses vi nästa helg igen
Tuija

3 kommentarer:

  1. Ja, näsorna kommer bli ett lyckat koncept:)))hahah (skrattar bäst som skrattar sist)
    Det ska bli jättekul att fara upp i skogarna med er alla. Tack för detta Tuija! Ska vi vara grönmålade tro???:)

    SvaraRadera
  2. Inte nödvändigt men varmt klädda och grillmat med, samt glögg med gott humör ska det bli eller???? Jätte kul.
    Vi måste pricka in nån dag till detta samt Lena kommer på nytt och så är det ju OG Borås besök med
    ...det är mycket det...att vara på IPO-gruppen (hihii)
    SES PÅ SÖNDAG IGEN!
    Ha det Tuija

    SvaraRadera
  3. Tack för alla grattulationerna :) Jag kom då på att jag har en fantastisk hund trotts allt bus hon gör just nu :P att hon bara knalla på tåget att hon låg där snällt trots andra hundar å folk som sprang över henne och brevid henne... ( vi fick jätte dålig plats hem så hon fick inte plats därför fick de springa över henne ^^) Nu ses vi på söndag å hoppas inte snö yran fortsätter bara att de ligger kvar utan slask ;) eller hur ??? :)

    SvaraRadera